Pääsimme pankkiin!

Pääsimme pankkiin – harvinaista! Jo vierailu Suomen Hypoteekkiyhdistyksen ja Suomen AsuntoHypoPankki Oy:n historiallisissa tiloissa oli elämys.

Saimme kattavaa tietoa taloyhtiön hallinnosta isännöitsijä, tj Jaakko Havialta (IAT, BBA), jolla on kokemusta pääkaupunkiseudun kiinteistöjen hallinnoinnista. Aarre-isännöinti Oy on perustettu vuonna 2009 ja asiakkaita palvelee 10 henkeä. Useimmat mieltä askarruttaneet kysymykset käsiteltiin esityksen jälkeen.

Kun ekonomi Seija Rainikka kysyi: ’Kuinka moni tutustuu yhtiön tuloslaskelmaan ja taseeseen oston yhteydessä tai ennen yhtiökokousta?’ oli todettava, että asunto-osakeyhtiön tilinpäätös sisälsi paljon tärkeää tietoa. Tilien sisällöt ja niiden merkitys yhtiön vakavaraisuuteen käytiin perusteellisesti läpi.

Asuntorahoituspäällikkö Sari Salminen ja talletuspäällikkö Tarja Malinen esittelivät HYPOn käänteisen asuntolainan, talletustilin, Baby-Hypon ja määräaikaistalletukset. Kaikki ovat kiinnostavia. Käytiin paljon keskustelua käänteisestä asuntolainasta, ja saimme opastusta eri vaihtoehtoihin.